31.12.2018 набули чинності зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення
31.12.2018 набули чинності зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачені Законом України «Про забезпечення охорони та захисту прав інтелектуальної власності УЄФА під час проведення в Україні фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018» від 22.05.2018 № 2444-VIII, відповідно до яких були змінені:
1) глава 6: втратила чинність стаття 513;
2) стаття 221: змінено статтю;
3) стаття 255: змінено абзац 2 пункту 1 частини 1;
4) стаття 277: змінено частину 2.
В якості обґрунтування та мети прийняття змін в пояснювальній записці до відповідного законопроекту було вказано слідуюче.
Обґрунтування необхідності прийняття змін
Проект Закону України «Про забезпечення охорони та захисту прав інтелектуальної власності УЄФА під час проведення фіналу Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року та фіналу жіночої Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року в Україні» (далі – проект Закону) розроблений для забезпечення охорони та захисту прав інтелектуальної власності Об’єднання європейських футбольних асоціацій (далі – УЄФА) та запобігання паразитичному маркетингу (амбуш-маркетингу) під час проведення фіналу Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року та фіналу жіночої Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року в Україні.
Аналіз вимог УЄФА щодо забезпечення охорони й захисту прав інтелектуальної власності дає підстави вважати, що на даний момент існує необхідність законодавчого врегулювання не тільки питання охорони цих прав, а й питання захисту від паразитичного маркетингу (амбуш-маркетингу), питань щодо уникнення випадків продажу та перепродажу квитків неуповноваженими особами тощо.
Недостатнє правове регулювання питань, пов’язаних із забезпеченням охорони та захисту прав інтелектуальної власності УЄФА у зв’язку з проведенням фіналу Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року та фіналу жіночої Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року в Україні, здійсненням цих прав, а також відносини з використання та захисту репутації УЄФА та чемпіонату є проблемою, що потребує розв’язання.
Прийняття проекту Закону дасть можливість на державному рівні удосконалити процес організації та проведення в Україні фіналу Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року та фіналу жіночої Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року шляхом врегулювання відносин з набуття УЄФА прав інтелектуальної власності, пов’язаних з проведенням цього чемпіонату, здійснення захисту та охорони цих прав, а також відносин з використання та захисту репутації УЄФА та самого чемпіонату.
Мета змін
Метою розроблення зазначеного проекту Закону є врегулювання відносин з набуттям УЄФА прав інтелектуальної власності, пов’язаних з проведенням в Україні фіналу Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року та фіналу жіночої Ліги Чемпіонів УЄФА 2018 року, здійснення охорони та захисту цих прав, а також відносин з використання та захисту репутації УЄФА та даного чемпіонату.
27.12.2018 набули чинності зміни до Бюджетного кодексу України
27.12.2018 набули чинності зміни до Бюджетного кодексу України, передбачені Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» від 22.11.2018 № 2621‑VIII, відповідно до яких було викладено у новій редакції пункт 40 розділу VI.
В якості обґрунтування та мети прийняття змін в пояснювальній записці до відповідного законопроекту було вказано слідуюче.
Обґрунтування необхідності прийняття змін
Проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» розроблено з метою врегулювання питань, пов’язаних із підготовкою проекту закону про Державний бюджет України на 2019 рік, унормування прийнятих змін до законодавства, зокрема:
– Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (пункт 25) щодо законодавчого унормування питання зарахування з 1 січня 2019 року 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату) до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин;
– Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» щодо віднесення до захищених видатків бюджету видатків на програму державних гарантій медичного обслуговування населення;
– Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» в частині доповнення переліку надання населенню пільг і субсидій;
– Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про вищий антикорупційний суд», яким визначено статус Служби судової охорони та соціальний захист співробітників цієї Служби, а також встановлено, що вищі спеціалізовані суди здійснюють функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності судів;
– Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556‑VII, яким закладам вищої освіти приватної форми власності надано право на підготовку фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів на умовах державного замовлення;
– доручення Прем’єр-міністра України від 26.07.2018 №28801/1/1‑18 щодо унормування питання джерел фінансування підготовки фахівців вищими навчальними закладами І – ІІ рівнів акредитації без статусу окремих юридичних осіб, які є структурними підрозділами вищих навчальних закладів III – IV рівнів акредитації.
Мета змін
Врегулювання питань, пов’язаних із підготовкою проекту закону про Державний бюджет України на 2019 рік.
19.12.2018 набули чинності зміни до Кримінального процесуального кодексу України
19.12.2018 набули чинності зміни до Кримінального процесуального кодексу України, передбачені Законом України «Про дипломатичну службу» від 07.06.2018 № 2449‑VIII, відповідно до яких було викладено у новій редакції пункт 1 частини 1 статті 519.
В якості обґрунтування та мети прийняття змін в пояснювальній записці до відповідного законопроекту було вказано слідуюче.
Обґрунтування необхідності прийняття змін
Прийняття нового Закону України «Про дипломатичну службу» зумовлене необхідністю правового врегулювання широкого кола питань, пов’язаних із професійною діяльністю посадових осіб дипломатичної служби, на основі положень Конституції України, інших нормативно-правових актів України та з урахуванням Віденської конвенції про дипломатичні зносини 1961 року, Віденської конвенції про консульські зносини 1963 року та позитивного міжнародного досвіду у цій сфері.
Законопроект розроблено з метою реформування дипломатичної служби на виконання Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», схваленої Указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5.
Необхідність прийняття законопроекту обумовлена також приведенням законодавства про дипломатичну службу у відповідність із Законом України «Про державну службу», який був прийнятий 10 грудня 2015 року та набрав чинності 1 травня 2016 року.
Мета змін
Законопроект розроблено з метою регламентування правового статусу посадових осіб дипломатичної служби, визначення особливостей діяльності органів дипломатичної служби, встановлення порядку присвоєння дипломатичних рангів, а також упорядкування фінансування і матеріально-технічного забезпечення органів дипломатичної служби.