25.09.2019 набули чинності зміни до Бюджетного кодексу України
25.09.2019 набули чинності зміни до Бюджетного кодексу України, передбачені законами України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду» від 12.09.2019 № 74‑ІХ та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії» від 12.09.2019 № 76‑ІХ, відповідно до яких були змінені:
1) стаття 13: виключено абзац 14 частини 4, змінено абзац 21 частини 4
2) стаття 242: викладено у новій редакції пункт 1 частини 2;
3) стаття 29: змінено пункт 23 частини 2, доповнено пунктами 63, 64, 136, 137 та 138 частину 3;
4) стаття 30: змінено пункт 21 частини 4, доповнено пунктом 22 частину 4;
5) стаття 87: викладено у новій редакції підпункт «г» пункту 10 частини 1.
В якості обґрунтування та мети прийняття змін в пояснювальних записках до відповідних законопроектів було вказано слідуюче.
1. Щодо змін, передбачених Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо джерел формування державного дорожнього фонду»
1.1. Обґрунтування необхідності прийняття змін
Змінами до Бюджетного кодексу, внесеними Законом України від 17 листопада 2016 року № 1763‑VIII, передбачено створення спеціального фонду у складі Державного бюджету України для фінансування дорожнього господарства за рахунок таких надходжень як: акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів (крім акцизного податку, визначеного пунктом 6 частини першої статті 66 цього Кодексу); акцизний податок з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них; плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні та інших.
Однак, адміністративно-господарські штрафи за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачені абзацами чотирнадцятим-шістнадцятим частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» та адміністративні штрафи за порушення передбачені частиною другою статті 1222 та частиною другою статті 1321 Кодексу України про адміністративні правопорушення (відсутність дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданого компетентними уповноваженими органами, або документу про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів та перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових вимог, невиконання водіями транспортних засобів, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та/або вантажів вимог про зупинку транспортного засобу) належать до доходів загального фонду Державного бюджету України, тобто цільове використання цих платежів на потреби дорожнього господарства не визначено.
Враховуючи наведене, з метою попередження передчасного руйнування автомобільних доріг перевантаженими транспортними засобами, забезпечення цільового використання зазначених адміністративно-господарських та адміністративних штрафів, пропонується такі штрафи включити до джерел формування державного дорожнього фонду України, який створено у складі спеціального фонду Державного бюджету.
Даний законопроект системно пов’язаний із законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю».
1.2. Мета змін
Проект спрямований на створення додаткових джерел фінансування дорожнього господарства та фінансування заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху шляхом спрямування адміністративно-господарських штрафів за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачених абзацами чотирнадцятим-шістнадцятим частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» та адміністративних штрафів за порушення, передбачені частиною другою статті 1222 та частиною другою статті 1321 Кодексу України про адміністративні правопорушення (відсутність дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданого компетентними уповноваженими органами, або документу про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, невиконання водіями транспортних засобів, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та/або вантажів, вимог про зупинку транспортного засобу) до державного дорожнього фонду, який створено у складі спеціального фонду Державного бюджету України.
2. Щодо змін, передбачених Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії»
2.1. Обґрунтування необхідності прийняття змін
Положеннями Закону України «Про кінематографію» визначають правові основи діяльності в галузі кінематографії та регулюють суспільні відносини, пов’язані з виробництвом, розповсюдженням, зберіганням та демонструванням фільмів.
Через об’єктивні економічні причини в Україні складно знайти фінансові можливості для виготовлення великої кількості фільмів, які би за технічною та творчою якістю могли ефективно конкурувати на телевізійних екранах та в кінотеатрах з іноземними стрічками, а отже могли б привертати увагу українського глядача. Як результат, сьогодні ми маємо дуже незначну кількість сучасних українських фільмів, що має катастрофічні наслідки не лише для української культури, але й для всієї української держави та українського народу.
Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії» розроблено з метою створення належних правових, організаційних, а також економічних умов для розвитку кінематографії в Україні.
2.2. Мета змін
Проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державної підтримки кінематографії» спрямований на створення сприятливих умов для виробництва фільмів, телевізійних серіалів, телевізійних фільмів та іншої кінопродукції, а також на розвиток галузі кінематографії в Україні.
Запропоновані зазначеним законопроектом зміни призведуть до:
– збільшення кількості фільмів, які будуть вироблені в Україні;
– розвитку сучасної інфраструктури для виробництва телевізійних фільмів та телевізійних серіалів, а також залучення іноземних інвестицій у галузі кінематографії в Україні;
– збільшення робочих місць, а також надходжень до бюджету за рахунок виробництва кінопродукції в Україні.