07.02.2019 набули чинності зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення
07.02.2019 набули чинності зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачені законами України «Про валюту і валютні операції» від 21.06.2018 № 2473‑VIII та «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» від 21.12.2017 № 2258‑VIII, відповідно до яких були змінені:
1) стаття 162: змінено абзац 2;
2) стаття 1621: викладено у новій редакції статтю;
3) глава 12: виключено статтю 1622, доповнено статтями 16316 та 16626;
4) стаття 1665: змінено назву статті, доповнено частиною 6, доповнено абзацом 3 примітку;
5) стаття 221: змінено статтю;
6) стаття 2343: змінено частину 1;
7) стаття 24416: змінено частину 1;
8) стаття 24417: змінено частину 1;
9) глава 17: доповнено статтею 24422;
10) стаття 255: змінено абзаци 2 та 26 пункту 1 частини 1.
В якості обґрунтування та мети прийняття змін в пояснювальних записках до відповідних законопроектів було вказано слідуюче.
1. Щодо змін, передбачених Законом України «Про валюту і валютні операції»
1.1. Обґрунтування необхідності прийняття змін
Проект Закону «Про валюту» розроблено у зв’язку із необхідністю законодавчого закріплення принципів прозорої валютної політики України, врегулювання валютного ринку, необхідністю відновлення стабільності валюти України, створення сприятливого інвестиційного клімату в країні.
Чинний режим валютного регулювання, що склався із прийняттям Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 17, ст.184) та нормативно-правових актів, прийнятих у відповідності з цим Декретом, є застарілим та не відповідає сучасній європейській практиці організації валютного регулювання. Система валютного регулювання є непрозорою для суб’єктів валютних операцій та створює додаткові труднощі при вступі до валютних правовідносин. Крім того, система валютного регулювання і контролю є настільки невідповідною часу та запиту суб’єктів валютних відносин, що не може бути змінена окремими уточненнями/змінами законодавства та потребує докорінного перегляду із уведенням нового режиму валютного регулювання, що б відповідав кращим практикам Європейського Союзу щодо запровадження режиму вільного руху капіталу.
1.2. Мета змін
Метою законопроекту є встановлення режиму валютного регулювання, який передбачає вільне проведення валютних операцій їх суб’єктами, що має на меті покращення простоти проведення таких операцій, покращення інвестиційного клімату та інвестиційної привабливості України, а також реалізацію зобов’язань, прийнятих Україною згідно Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, зокрема впровадження принципів регулювання руху капіталу Європейського Союзу (за Директивою Ради ЄЕС від 24.06.1988 № 88/361/ЄЕС).
2. Щодо змін, передбачених Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність»
2.1. Обґрунтування необхідності прийняття змін
Європейським Парламентом та Радою Європейського Союзу прийнято Директиву про обов’язковий аудит річної звітності та консолідованої звітності від 17.05.2006 № 2006/43/ЄС (далі – Директива 2006/43/ЄС).
Відповідно до пункту 340 Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014‑2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 № 847‑р, Міністерство фінансів України є головним виконавцем, відповідальним за розроблення проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо провадження аудиторської діяльності з метою імплементації положень Директиви 2006/43/ЄС.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.04.2015 № 345 «Про схвалення розроблених Міністерством фінансів планів імплементації деяких актів законодавства ЄС у сфері бухгалтерського обліку та аудиту» схвалено План імплементації Директиви 2006/43/ЄС.
Відповідно до зазначеного Плану імплементація Директиви 2006/43/ЄС реалізовувалась із врахуванням норм Регламенту (ЄС) № 537/2014 Європейського Парламенту та Ради від 16.04.2014 про особливі вимоги стосовно аудиту суспільно значущих суб’єктів господарювання (далі – Регламент 537/2014).
Ураховуючи вищезазначене, Міністерством фінансів України розроблено проект Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі – законопроект).
2.2. Мета змін
Метою законопроекту є:
підвищення рівня довіри інвесторів до фінансової звітності вітчизняних підприємств, у т. ч. державних компаній, забезпечення її прозорості та зіставності;
дерегуляція аудиторської діяльності;
можливість виходу аудиторських компаній України на європейські ринки за рахунок визнання еквівалентності систем;
розширення ринку аудиторської діяльності;
підвищення престижу та довіри до діяльності аудиторів;
викорінення корупції;
підвищення довіри населення до українських банків, страхових компаній, інших публічних компаній, в т. ч. державних підприємств;
створення належних умов для виходу національних компаній на ринки капіталу;
підвищення довіри регуляторних органів до фінансової звітності компанії; створення позитивного інвестиційного клімату України.