09.08.2019 набули чинності зміни до Земельного кодексу України

09.08.2019 набули чинності зміни до Земельного кодексу України, передбачені Законом України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 № 2745‑VIII, відповідно до яких було змінено статтю 84: викладено у новій редакції пункти «ж» та «з» частини 4 та доповнено пунктом «ж1» частину 4.

В якості обґрунтування та мети прийняття змін в пояснювальній записці до відповідного законопроекту було вказано слідуюче.

Обґрунтування необхідності прийняття змін

Глобальні економіко-технологічні зрушення, впровадження інноваційних та інформаційних технологій, євроінтеграційні процеси, потреби ринку праці як окремих регіонів, так і країни в цілому висувають нові вимоги до підготовки фахівців, їх компетентностей. У таких умовах підготовка здобувачів за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста потребує суттєвої модернізації та підтримки. Все це зумовлює необхідність запровадження нових підходів до діяльності коледжів та технікумів, з урахуванням потреб громадян, економіки та суспільства.

Враховуючи особливості національної системи підготовки молодших спеціалістів та необхідність гармонізації з європейськими та світовими освітніми традиціями, варто зважати і на зростаючі потреби здобувачів в отриманні якісних освітніх послуг. Можливості використання для цього існуючої системи коледжів і технікумів потребують вдосконалення. Тому проведення системної реформи у цій сфері, спрямованої на задоволення освітніх потреб громадян у здобутті якісної освіти з орієнтацією на практичну діяльність є нагальною потребою.

Основою для таких змін має стати Закон «Про фахову передвищу освіту».

Відповідно до пункту шостого розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про освіту» (№ 2145‑VIII) Кабінету Міністрів України було доручено протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом (28 вересня 2018 року) підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про фахову передвищу освіту».

На виконання відповідного доручення наказом Міністерства освіти і науки України від 03 листопада 2017 року № 1453 було утворено робочу групу з підготовки проекту Закону України «Про фахову передвищу освіту». Станом на 20 квітня 2018 року були зібрані, опрацьовані та узагальнені пропозиції членів робочої групи щодо структури та змісту законопроекту. Зведена порівняльна таблиця пропозицій до всіх розділів законопроекту обсягом понад 300 сторінок була розміщена на сайті Міністерства освіти і науки 21 березня 2018 року.

Разом з тим у Верховній Раді України були зареєстровані два альтернативні законопроекти, а саме:

– проект Закону України «Про фахову передвищу освіту» (реєстр. № 8321 від 24.04.2018), поданий народним депутатом України Марченком О.О.;

– проект Закону України «Про фахову передвищу освіту» (реєстр. № 8321‑1 від 08.05.2018), поданий народними депутатами України Кременем Т.Д., Бриченком І.В.

У свою чергу  Комітетом Верховної Ради України з питань науки і освіти 16 травня 2018 року було проведено розширене засідання з розгляду питання «Про стан законодавчого забезпечення функціонування та розвитку закладів фахової передвищої освіти (що за установчими документами мають статус вищих навчальних закладів І‑ІІ рівнів акредитації)». Одним із основних положень Рішення цього засідання була рекомендація Міністерству освіти і науки України здійснити узгодження та поетапне доопрацювання робочою групою альтернативних законопроектів про фахову передвищу освіту з метою напрацювання єдиного узгодженого проекту Закону України «Про фахову передвищу освіту».

Робоча група, яка була створена  Міністерством освіти і науки України, була розширена і доповнена новими членами і налічувала близько ста осіб.

16 липня 2018 року був внесений доопрацьований проект Закону про фахову передвищу освіту (реєстр. № 8321 (доопрацьований), поданий народними депутатами України Марченком О.О., Литвином В.М., Констанкевич І.М., Кириленком І.Г. та іншими (разом 257 народних депутатів України).

Головне науково-експертне управління у своєму експертному висновку висловлює низку зауважень до двох законопроектів, разом з тим, вважає, що за результатами розгляду в першому читані законопроект з реєстр. № 8321 може бути прийнятий за основу за умови врахування висловлених зауважень та пропозицій. В узагальнюючому висновку до альтернативного законопроекту з реєстр. № 8321‑1 викладено, що на розгляді Верховної Ради України знаходиться законопроект № 8321 від 24.04.2018 р., який має аналогічний зміст та предмет регулювання і який Головне управління рекомендувало прийняти за основу.

Попри все, за результатами аналізу вищезазначених альтернативних законопроектів, експертні висновки усіх зацікавлених сторін (центральних органів виконавчої влади, наукових установ, громадських організацій) свідчать про те, що концептуальні положення вищезазначених законопроектів різні, але жоден законопроект не збалансовує дискусійні позиції цих сторін щодо подальшого функціонування технікумів, коледжів та прирівняних до них училищ у нових реаліях, а тому не зможе забезпечити умови перспективного розвитку як окремої ланки освіти – фахової передвищої, так і сфери освіти в цілому. Окремі положення законопроектів суперечать освітньому та бюджетному законодавству.

Робочою групою, створеною на базі Міністерства освіти і науки України, продовжувалося опрацювання законопроекту про фахову передвищу освіту, але вже з позиції узгодження положень обох зареєстрованих альтернативних законопроектів.

У роботі над узгодженим законопроектом приймали участь народні депутати України, представники громадських організацій, державних установ, працівники університетів та коледжів різного спрямування, експерти. Серед них: представники галузевих міністерств, Державної установи «Центральний методичний кабінет підготовки молодших спеціалістів Міністерства охорони здоров’я України», Державної установи «Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта», Асоціації навчальних закладів України приватної форми власності, Федерації роботодавців України, Спілки Ради директорів ВНЗ I‑II рівня акредитації, Ради ГО «Всеукраїнська Асоціація працівників вищих навчальних закладів I‑II рівня акредитації» та інші представники освітянського середовища.

Обговорення законопроекту здійснювалося також на регіональних нарадах, які організувало Міністерство освіти і науки України. У лютому 2019 року було проведено 17 таких нарад, у яких взяли участь близько тисячі осіб.

На сьогодні завершилося розроблення та громадське обговорення узгодженого та доопрацьованого проекту Закону України «Про фахову передвищу освіту».

За підсумками роботи, на засіданні Комітетом були підтримані та погоджені ключові позиції узгодженого законопроекту та положень, які увійшли у доопрацьовану редакцію законопроекту про фахову передвищу освіту № 8321 (доопрацьований).

За результатами обговорення основного і альтернативного законопроектів Комітет відповідно до частини четвертої статті 93, частини другої статті 110 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», статей 12, 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», прийняв рішення подати розроблений робочою групою, члени якої представляли різні зацікавлені сторони, доопрацьований законопроект, що узгоджує позиції обох зареєстрованих законопроектів і покликаний забезпечити поступальний розвиток закладів освіти.

Мета змін

Метою законопроекту є визначення ключових засад, на яких має ґрунтуватися державна політика щодо фахової передвищої освіти, створення підґрунтя для проведення системної реформи з метою формування кадрового потенціалу відповідно до потреб громадян, ринку праці та перспектив розвитку національної економіки.

Архів новин

ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
       
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
       
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
       
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
       
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
       
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
       
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
       
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
3031     
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       

Сервіс клієнтів: тел.: (044) 223 34 67 e-mail: peredplata@zakoni.ua
Товариство з обмеженою відповідальністю «Редакція збірника «Вісник України»
Київська область, Баришівський район,
смт Баришівка, вул. Жовтнева, 53
Адреса для листування: 07501, Київська область, Баришівський район,
смт Баришівка,
а/с 25